מעשה אחד שיביא את ההתגלות

על פי הוראת הרבי מלך המשיח שליט"א לעסוק בימי שלושת השבועות בעניני בית המקדש, שעל ידי זה זוכים מקיימים את מצוות בנין הבית בזמן הגלות, וזוכים מיד לבנין בית המקדש השלישי אנו מביאים מאמר בנושא: מי יבנה את בית המקדש השלישי, שייבנה בקרוב ממש, בהר הבית שבירושלים?

לקוראי ספרו של הרמב"ם "היד החזקה", לכאורה התשובה ברורה - אנחנו, בני ישראל! שהרי הוא כותב בפירוש בהלכות בית הבחירה: "מצוות עשה לעשות בית לה’ מוכן להיות מקריבים בו הקורבנות. וחוגגים אליו שלוש פעמים בשנה, שנאמר "ועשו לי מקדש".


עפ"י דברים אלה, ברור שהבנייה תעשה על ידינו בדרך הטבע, כבניית כל בית. שהרי בנייה זו הינה מצוה, וככל מצווה יש לעשותה בדרך הטבע.


ולדוגמא במצוות תפילין. הנה גם צדיקי עליון, כאלה שביכולתם לשנות סדרי בראשית, לא נהגו ל"הזמין" תפילין מעולמות עליונים, אלא דווקא מסופר בשר ודם, החי בעולם העשיה, ומכין את התפילין בכלי גשמי. וזאת מדוע? משום שזו "מצווה"! ומצווה" יש לעשותה בדרכי הטבע.


הליך ניסי


נושא הבנייה מסתבך מעט, לנוכח דברי רש"י ו’התוספות’ במסכת סוכה, שם שניהם מדברים על כך ש"מקדש העתיד שאנו מצפין, בנוי ומשוכלל הוא יגלה ויבוא משמים". כלומר, אין מדובר בבנייה טבעית, אלא בהליך ניסי, על טבעי. אז מה נכון, בניין משמים או מעשה ידי אדם?


באחת משיחותיו הקדושות, אומר הרבי שליט"א מלך המשיח כי שתי הגישות נכונות ומשלימות זו את זו, מעשה שמים יחד עם מעשה ידי אדם. בית המקדש העתיד ייתגלה אכן משמים, כשהוא בנוי ומשוכלל, אלא שהוא יהיה מחוסר פרט אחד - השערים.


מלך המשיח הוא זה שיקבע את דלתות בית המקדש העתיד. שערים אלה הם שערי בית המקדש הראשון, אשר כעדותו של ירמיהו הנביא לא נהרסו בחורבן הבית, אלא "טבעו בארץ שעריה" הם רק נבלעו באדמה ועתידים לצוף ולהתגלות. שערים אלה מעשה ידי אדם, הם שיקבעו במקדש.


ואם תמהים אנו, מה ערכה של קביעת "שער" מעשה ידי אדם לעומת מעשה שמימי של - בניין שלם ומשוכלל?


מגלה הרבי שליט"א מלך המשיח עפ"י המקורות התורניים, כי "מעמיד הדלתות נחשב כאילו בנאו כולו". דווקא קביעת השערים היא המגדירה סופית את המבנה כבית. הנה כי כן מתברר שמעשה פשוט יחסית זה, משלים את מעשה הדורות כולם. בלעדי השערים, אין זה בית מקדש.


המעשה האחד

בהזדמנויות רבות מציין הרבי שליט"א מלך המשיח, כי בירור העולם והכנתו לגאולה כבר נעשה וכל שחסר זהו אולי מעשה אחד של מי מאתנו, לימוד עוד הלכה בהלכות בית הבחירה, עוד נתינת צדקה, עוד הכרזה של "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", הכרזה שתפרוץ את המחסום הבלתי נראה ותביא את ההתגלות המלאה והמושלמת של הרבי שליט"א מלך המשיח, תיכף ומיד ממש.


מאת: הרב זמרוני ציק, מתוך העלון של ימות המשיח, "שיחת הגאולה".